Företag Privatperson

Få snabbare kontakt med sjukvården när det behövs 

 

DSS Hälsa i samarbete med Svedea

DSS Hälsa, i samarbete med Svedea, ger dig och ditt företag möjligheten att teckna sjukvårdsförsäkringen Hälsa PLUS. Försäkringen ger dig enkel och snabb tillgång till medicinsk expertis, vård, undersökning och behandling när du eller dina anställda blir sjuka. Kortare väntetider sparar inte bara tid, det kan vara en avgörande faktor för den drabbade och i förlängningen även för företaget. 

Specificera era behov

För att du ska kunna teckna sjukvårdsförsäkringen Hälsa PLUS, behöver vi uppgifter om företaget och vilka på företaget som ska omfattas av försäkringen. Det är företaget som ansöker om försäkringen och bestämmer vilka som ska omfattas av den. För att minimera eventuella missförstånd eller otydligheter, är det viktigt att du förstår hur försäkringen fungerar och vad du som försäkrad kan förvänta dig. Läs därför igenom informationen här nedanför innan du går vidare. Har du frågor kring försäkringen kan du alltid kontakta oss.  

Välj lösningen som passar er bäst

När du läst informationen klickar du dig vidare för att se vad försäkringen Hälsa PLUS kostar. Priset beror på de ansökandes åldrar, vilken självrisknivå du väljer och om försäkringen ska gälla med eller utan krav på remiss.

Du som ansöker kommer nu att gå igenom fyra olika steg innan du skickar din in ansökan. 

  

Hur skaffar jag sjukvårdsförsäkringen Hälsa PLUS?

Steg 1. Läs igenom informationen om försäkringen Hälsa PLUS. Du hittar den längre ned på denna sida.

Steg 2. Klicka därefter på "Se pris och teckna försäkring"

Steg 3. Se vad försäkringen kostar beroende på dina val.

Steg 4. Välj från vilket datum försäkringen ska starta.

Steg 5. Fyll i uppgifter om företaget.

Steg 6. Godkänn och skicka in ansökan.

 

Behöver du komma i kontakt med oss?

Klicka på "Kontakta mig" rutan nedan och fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vid dig. 

young man and woman looking on a computer

Hälsa PLUS

Med DSS Hälsas sjukvårdsförsäkring Hälsa PLUS får du snabbt tillgång till privat vård, medicinsk rådgivning samt hjälp och stöd i hela din patientresa både inom privat och offentlig vård. För att få hjälp via försäkringen kontaktar du först vårt Hälsoteam så att vi kan göra en bedömning och behandlingsplan samt godkänna ditt försäkringsfall och eventuella kostnader. Tänk på att sjukvårdsförsäkringen inte gäller för akut vård – i sådana eventuella fall ber vi dig att vända dig till närmaste akutmottagning. 

För mer detaljer vad försäkringen innehåller vänligen klicka nedan på Läs mer 

Viktiga delar i försäkringen

Fullt arbetsför

För att försäkringen ska bli godkänd vid ansökan krävs de individer som anges i ansökan ska vara fullt arbetsföra. 

Karens

Karens innebar att ingen ersättning ges under en förutbestämd period. Karens är med andra ord en kvalificeringstid för att få ersättning. I detta fall har försäkringen en karens på 12 månader för symtom, besvär och skador som uppkommit innan försäkringen tecknades.

Med eller utan krav på remiss

En remiss är en skriftlig begäran från läkaren på din vårdcentral. Den beskriver att du behöver en särskild bedömning eller behandling hos en specialistläkare.

En försäkring med krav på remiss har en billigare försäkringspremie, då en vårdcentral redan fastställt att du behöver undersökas ytterligare. Om din husläkare eller vårdcentral bedömer att du behöver träffa en specialist, och skriver en remiss, kan du skicka remissen till vårt Hälsoteam som hjälper dig vidare.

En försäkring utan remiss innebär en högre försäkringspremie. Vid behov bokar då hälsoteamet dig direkt till en specialist.

Självrisk

Självrisken är en egenavgift som betalas av den försäkrade som en engångskostnad vid varje nytt skadeärende. Väljer du en högre självrisk, så får du en lägre försäkringskostnad – och tvärtom.